2016年9月27日星期二

一切由感覺出發

Posted by : Kathy  Wong

作為一個中年人,在香港會經歷過製衣業蓬勃嘅年代。其在我入行不久,大家已經叫這行業做 夕陽工業,但經過數十年我仍然係呢行嘅從業員由學徒到車間助理,由Pattern Maker Technical Designer,我從來無對這行業失去信心,雖然角色有變化,但始終人係要著衫。

我與製衣車縫結緣,我想始於孩童時代。我媽係織冷衫高手為一眾仔女織毛衣還會接冷衫加工回家做 (當時接外發加工賺係好普,好多行都有外發加工,最耳熟能詳穿膠花)。而我家有7兄弟姊妹,我排行最小,大姐姐們都喜歡車縫做衣服,亦都有在製衣廠工作,所以自我懂事以來,家裡總會有衣車,就像電飯煲一樣。童年時住舊式公共屋邨,我想200300呎吧! 高峰時住了10個人,還可以容納兩部衣車,一部腳踏衣車 (我見她們很少用的,我會入車底,坐在腳踏上當搖搖板玩),而另一部是工業用摩打衣車 (開機後非常吵耳的),可想而知衣車在我家裡的地位有多高。現時我自屋企仍然有一部工業用摩打衣車,但電飯煲反而沒有了。


第一代電腦平車

我家姐學劃紙樣嘅途係私,當時裁很流,例有「公主」、「紫婷」、「楚儀」、「歐美」……校,嘅書很多中學對呢個科都好重,會有學會校會等研同分。而我學劃紙樣嘅途係修讀製衣業訓練局一年制紙樣課程,經訓練局協助,之後在觀塘工完成了證書課程,再之後在理工學院完成了高級證書課程。除了製衣業訓練局一年制紙樣課程,我其他所讀的,都係以半工讀形式完成。當時嘅製衣業訓練局」就好似現時嘅「建造業訓練局」,修讀課程是不用學費,而且有津貼 (當年津貼好似係$10一日),有進修機會。對培新一代及鼓勵他們入行有很大作用。雖口口聲聲話對香嘅製衣紡織業好重,但從政係有 !
昔日的裁剪教材及書籍

每種行業都要隨時代去進步,做成衣、做業人員嘅都應該不例外。我完成理工學院高級證書課程後,相隔9年,再踏入已升格嘅理工大學修讀高級文憑及學士學位課程,之後再相隔9年,再去修讀碩士,今年畢業了。在理工, 算是斷斷續續待了28除了有新建築物 ; 多了賣咖啡嘅店舖; 圖書館影印由入兩毫硬幣到用儲值卡到改用八達通……多時, 我都係覺得人面依舊, 桃花依舊”。製衣廠已,政亦沒有再為車縫、紙樣技術加緊培育人才。記不起由幾時開始聽到話香港要發展時裝品牌,政府眼中嘅Fashion Designers,就好似魔術師,或者懂得十八般武藝,只要有ideas,有設計圖,就可以變出wow一聲嘅時裝。既然政府學府想法係咁」而事實又唔係咁」,作為呢行有點歷史嘅我,又怕人生無幾多個9年,我想將車縫造衫帶回坊間推廣,就好我大姐學裁車縫又或是我初入行嘅年代這是我寫blog 嘅目的 。可能係出於 懷舊,而無考及時代改變。新一輩嘅fashion /紡織系學生Fashion designersMerchandisers……又會點諗?


伸延閱讀 

沒有留言:

發佈留言